11.5.12

3. Mektup

Aslında Portekiz gezisi ile ilgili sana mektup yazmayı zerre istemiyordum, öncelikle bunu belirteyim. Zaten başından beri ısınamadığım bir konuydu fakat şimdi yazıyorum gördüğün gibi.

Gezinin sonlarına geldin artık, yakında döneceksin. Ben de "şunu şunu yap" demekten kurtulmak adına gittiğin ilk günlerde yazmadım bu yazıyı. Zaten mübarek hocanızla müthiş bir gezi geçirdiğinizi de düşünmüyorum, ne diyelim, her güzel şeyin bir eksisi vardır ve sizin gezinin eksisi de o olmuş işte. Neyse yine de çok büyük bir ayak bağı ya da engel olduğunu düşünmüyorum, hatta sen aksini söylesen bile büyük ihtimalle gezinin başından sonuna kadar seni rahatsız bile etmedi, umrunda bile olmadı.

Biraz vikipedi yapalım:

Portekiz, resmi adıyla Portekiz cumhuriyeti... hımm.... fenikeliler, yunanlılar, cermenler... hımm..... Hah, kültür!

Bu ne biçim ülkedir ki akdenize kıyısı olmamasına rağmen akdeniz ülkesidir? Hehehe, uyuşturucu kısmı da var işin ya, unutuyordum asla. Şöyle bir şey buldum:

"kişisel uyuşturucu kullanımını serbest bırakmış olan ülke. şöyle ki eğer yanında 10 günlük kullanım miktarından az bişeyle yakalanırsan yırtıyorsun fakat fazlaysa sosyal servis ya da para cezası alıyorsun."

Tembel ülkedir Portekiz. Aslında az araştırmama ve zaten var olan bilgilerime göre konuşmam gerekirse gerçekten bok gibi bir yer. Feci bir yardım akışı var Portekiz'in, kabul, fakat asla gelişmiş bir ülke değil. Her türlü gıcık ve çarpık kentleşmenin yaldır yaldır olduğu bir ülke. Çok antipatik bir dilleri var ki biliyorsun ben yabancı diller konusunda çok meraklıyımdır.

Fado fado fado!

Futbol! Yer gök futbol Portekiz'de! Ne, futbolla ilgili değil misin? Tamam, geçiyorum.

Bir balık yenir ve bir de şarap içilir Portekiz'de, ikisi de şahanedir, yani bana öyle diyorlar.

Başka başka başka... Lizbon, yani senin kaldığın şehir, Portekiz'i Portekiz yapan yegane şehir. Hiç sevmedikleri İspanya'ya pek bir benzetirler Portekiz'i fakat eğer Portekiz'de yaşama gibi bir zorunluluğum olsaydı bir saniye düşünmeden kapağı Lizbon'a atardım.

Ya onu bunu bırak da, özledim seni.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Buradan yorum yapabilirsin: